۱۳۹۱ فروردین ۳۰, چهارشنبه

راه پیمایی بانوان جوان کابل در واکنش به خشونت های اخیر علیه زنان


هلو- عدالت کجا هستی؟ "عکس از عادله غزل"

شماری از بانوان جوان در کابل امروز (شنبه) در واکنش به خشونت های اخیر علیه زنان، دست به راه پیمایی زدند.
اعتراض کنندگان در راه پیمایی که از سوی نهاد موسوم به " زنان جوان برای تغییر" در کابل برگزار شده بود، از دولت و نهادهای مدافع حقوق زنان خواستند که در برابر خشونت های اخیر علیه زنان، صدای خود را بلند کنند.
براساس آمار موجود، در ماه های گذشته چندین مورد خشونت علیه زنان از جمله قتل، تیزاب پاشی، تجاوز جنسی و ازدواج اجباری به ثبت رسیده است.
بانوان معترض از خاموشی "دولت مردان" در برابر خشونت های صورت گرفته علیه زنان، انتقاد کرده از آنان (مردان) می خواهند که جلو این گونه خشونت ها را بگیرند.
صدف فطرت، یکی از این معترضان به خبرنگاران گفت:" هدف ما از این راه پیمایی بلند کردن صدای زنانی است که قربانی خشونت ها شده اند."
او افزود:" ممکن این راه پیمایی ما اثر زیادی نداشته باشد؛ با وجود این ما تلاش می کنیم تا حد اقل صدای زنان را به گوش دولت و جهانیان برسانیم."
تظاهر کنندگان خواهان پیگیری خشونت های اخیر علیه زنان و مجازات عاملان آن شدند.
در دو هفته گذشته سه زن در هرات، یک زن در پکتیا و یک زن دیگر در ولایت خوست از سوی افراد مسلح به قتل رسیده و چندین دختر جوان نیز به دلیل خشونت های خانوادگی، دست به خود کشی و خود سوزی زده اند.
بانوان معترض شهر کابل، از دولت خواستند که اقداماتی موثری را برای بلند بردن آگاهی عامه در مورد قانون محوخشونت علیه زنان اتخاذ کرده و این قانون (محو خشونت علیه زنان) را به صورت "جدی" تطبیق کنند




سکوت را بشکنید

بانوان معترض شهر کابل، از دولت خواستند که اقداماتی موثری را برای بلند بردن آگاهی عامه در مورد قانون محوخشونت علیه زنان اتخاذ کرده و این قانون (محو خشونت علیه زنان) را به صورت "جدی" تطبیق کنند.
معترضان همچنان از نهادی های حقوق بشری، نهادی های مدافع حقوق زنان و رسانه ها خواستند، سکوتی را که در برابر خشونت ها علیه زنان اتخاذ کرده اند؛ بشکنند.
محاکمه و مجازات عاملان تجاوز جنسی بر زنان، حمایت از "خانه امن برای زنان" و تقبیح خشونت علیه زنان، از سوی علمای کشور از دیگر خواست های بود که بانوان معترض شهر کابل به آن تاکید کردند.
این در حالیست که میزان خشونت علیه زنان در شماری از ولایت های کشور افزایش یافته است.
گزارش های دریافتی "خبرگزاری بخدی" تنها از ولایت هرات نشان می دهد که در 20 روز ماه اول سال جدید خورشیدی (ماه حمل) پنج زن و دختر جوان، از جمله دو خواهر، در رویداد های مختلف خشونت بار، به قتل رسیده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر